Ми всі споживачі: кожен день ми споживаємо безліч товарів та послуг, а також великий обсяг інформації, серед якої намагаємось знайти відповіді на найважливіші для нас питання. Однак потім, захлинувшись у цьому потоці інформації, починаємо мимоволі нагромаджувати чимало непотрібних нам даних. Поряд з тим ми продовжуємо робити помилки, яких могли б уникнути, маючи навички систематизації неврегульованих потоків інформації.
Я часто задавала собі питання: як захистити свої права як споживача, розуміючи під споживанням усе те, що я отримую з оточуючого середовища: продукти, послуги, інформацію. І після низки ситуацій з якими я зіштовхнулася, дійшла висновку, що найкращий захист – це попередження, яке полягає у прийнятті рішення в умовах достатньої поінформованості.
Отже, попередити ситуацію в своєму житті якнайкраще може сама людина за умов отримання інформації в тому складі та обсязі, який необхідний їй саме за цих умов. І так народився проект із змістовною назвою «Безпека споживання». Метою цього проекту є надання споживачам, а саме всім нам, інформації щодо продуктів та послуг: як правильно обирати, як правильно читати етикетку, які взагалі є вимоги до того чи іншого виду продуктів чи послуг, на що в першу чергу треба звернути увагу та як запобігти обману, купуючи товар чи звертаючись за наданням послуги.
Усі ми хочемо купувати якісні товари, споживати якісні продукти, а не втрачати своє здоров’я та свій час за власні ж гроші, споживаючи неякісне або усуваючи наслідки своїх неправильних рішень.
У наш час цій тематиці приділяється багато уваги в телевізійних передачах, багато інформації можна знайти в мережах Internet та у спеціалізованій літературі. Але хто в нашому стрімкому житті має достатньо часу для перегляду великого обсягу інформації з приводу кожної елементарної покупки?
Тому першим кроком на шляху формування свідомого споживання стала підготовка календаря «Довідник споживача».
Купуючи таку друковану продукцію як календарі, ми намагаємось отримати стислу, інформативну довідку, розраховуючи, що надається вже систематизована інформація, вчасність надання якої пов’язана як мінімум з відповідною порою року.
Нашим студентам-членам Студентського бізнес-центру, редакторам календаря «Довідник-споживача» вдалося надати цікаву та корисну інформацію в легкій, розважальній формі. Календар приємно читати: недоліки продукції, яку ми споживаємо, висвітлені у веселих історіях, корисні поради щодо вибору продукції надаються стисло та інформативно. Поряд з тим календар містить низку важливих даних, які потребують періодичного перегляду та оновлення в пам’яті.
Я висловлюю подяку всім студентам та співробітникам Студентського бізнес-центру, завдяки яким календар «Довідник споживача» отримав життя. Особливу подяку хотілося б висловити Ірині Онуфран, Тетяні Бульбі, Юлії Головатюк, Вероніці Білій та Денису Здибелю!
Варто зазначити, що загальний наклад двома мовами (українською та російською) склав понад 150 000 екземплярів.
Дуже приємно бачити в університеті на прилавку книжкового кіоску творіння рук наших студентів-членів Студентського бізнес-центру!
Споживайте безпечно та даруйте своїм близьким посмішки, подарунки та здоров’я в Новому році!
З повагою та найкращими побажаннями,
керівник відділу «Студентський бізнес-центр»
Ковальчук В.В.
P.S. Будемо вдячні за будь-які пропозиції та зауваження щодо змісту календаря, які можна надіслати на електрону пошту sbc@univer.km.ua.