Досить часто навіть дуже здібні і старанні студенти на іспиті розгублюються і забувають від хвилювання навіть той матеріал, який знають дуже добре. Як правило, усі спроби довести викладачу, що «я ж це читав, вчив» є невдалими, оскільки іспит – це підсумковий контроль засвоєння навчальної дисципліни на якому викладач оцінює не процес вивчення, а результат.
Звісно, щоб сесія пройшла легко потрібно працювати систематично та послідовно протягом усього навчального семестру. Якщо ж десь у чомусь ви пролінувалися, або саме слово іспит викликає у Вас страх та хвилювання, тоді нищенаведені прийоми-рекомендації саме для вас:
1. Встановіть терміни виконання завдань (Складіть свій план по виконанню етапів роботи. Іноді, виявляється важливіше виділити деякий час більш глибокому засвоєнню пройденого, ніж поспішати з виконанням наступних етапів);
2. Складіть список справ ( він повинен мати короткі і конкретні завдання);
3. Вносьте різноманітність у свої заняття (Наприклад, займаючись увесь вечір не варто сидіти над виконанням одного завдання. Змініть діяльність, це той самий відпочинок. Ефективність роботи буде кращою, якщо протягом вечора, ви будете займатися різними справами, а не сидітимете над однією);
4. Намагайтеся не працювати на одному, «улюбленому» місці (У більшості з нас є улюблене місце, де ми працюємо. Однак, якщо весь час працювати на одному місці, буде легко виправдати своє небажання працювати ще будь-де);
5. З початку занять враховуйте, яким способом будуть оцінюватися результати. Якщо іспитом, починайте практикуватися у відповідях на питання одразу як пройдете матеріал. Не залишайте для вивчення великий обсяг матеріалу;
6. По можливості займайтеся з однокурсниками. Працюючи самостійно можна годинами сидіти над книгами без відчутного результату. По суті, коли ми пояснюємо щось комусь, ми ефективно навчаємося самі;
7. Не дозволяйте собі захоплюватися «терміновими» справами. (Віддаючи енергію якійсь терміновій справі, через певний час, ми просто постаємо перед необхідністю так само терміново виконувати іншу справу. До виконання завдань, прагніть приступити раніше, аби менша їх частина переходила у розряд термінових;
8. Уникайте накопичення не завершених завдань.
9. Активно икористовуйте перші 10% часу. Особливість людської поведінки в тому, що 90% справ виконуються протягом останніх 10% часу. Розмірковуючи логічно, те ж саме можна зробити у перші 10% часу.
10. Будьте реалістом (Тримати темп – означає працювати ефективно, але не перепрацьовувати. Обирайте темп, який відповідає рівню життєвих сил. Враховуйте, що джерелом енергії для підтримки темпу є відпочинок);
11. Домовляйтеся між собою і поділяйте на усіх загальну частину роботи. Наприклад, пошук інформації, необхідної для виконання завдань.
12. По можливості порівнюйте свої конспекти з конспектами 2-3 студентів, при цьому доповнюйте, виправляйте записи.
13. Оволодійте технікою швидкого читання. Вміння читати швидко – важлива якість, що дозволяє засвоїти набагато більший обсяг матеріалу.
Вдалої сесії та гарних канікул усім студентам!!!
Оксана Гуменюк, кандидат психологічних наук, доцент