Як Ви вважаєте, на чому повинні ґрунтуватись концептуальні основи системи вищої освіти в Україні! Проте, напевно це питання так і залишиться риторичним, зважаючи на «особливості прийняття» Закону України «Про освіту» та реалії сьогодення (об’єктивні чи суб’єктивні – різниці нема, бо змінити їх ми все одно не зможемо).
Але всі розуміють, що вища освіта зможе вирішити хоча б частину своїх проблем на основі принципу демократизму та співпраці, першим кроком до чого може стати двосторонній зв’язок адміністрації навчального закладу та студентства.
Яскравим прикладом такого інтеграційного процесу є один з найкращих закладів вищої освіти нашої області – Хмельницький університет управління та права!
Так, нещодавно, в період з 5 по 17 листопада 2007 року, на сайті університету відбулося спілкування в режимі on-line ректора університету Олуйка В.М. та усіх відвідувачів Інтернет сайту університету – в межах університету це була подія рівносильна революції! Адже, як студенти так і співробітники університету мали змогу анонімно в реальному часі поставити найбільш наболілі питання ректору і отримати вичерпні відповіді.
Студентів, наприклад, цікавили особливості кредитно-модульної системи навчання та її удосконалення, функціонування органів студентського самоврядування, запровадження рейтингу викладачів і, звичайно, студентське дозвілля! Самих викладачів рейтинг теж дуже зацікавив, але найчастіше вони висували пропозиції щодо покращення умов навчання. Ця студентсько-викладацька полеміка (особливо з-приводу рейтингу) була просто фурором – обидві сторони висловили один одному прямо в екран все, що наболіло, нашкреблось та накипіло.
Але в суперечці народжується істина, саме завдяки такому відвертому спілкуванню більш чітко сформувались основні шляхи вирішення посталих проблем (на основі пропозицій та побажань).
Можна зробити висновок, що подібні заходи потрібно проводити систематично, адже саме завдяки їм політика університету стало на крок ближчою до стандартів демократизації навчального процесу та його Євроінтеграції.