Урочисто відкрив конференцію ректор університету, доктор юридичних наук, доцент О. М. Омельчук. Олег Миколайович звернув особливу увагу на провідну роль статистики як науки у сучасному розвитку ринкових відносин в Україні. Вів конференцію провідний науковець у галузі статистики, доктор економічних наук, професор О. І. Кулинич. Омелян Іванович також виступив із доповіддю на тему "Вибір статистичних методів для вивчення залежностей, прогнозування та комплексного оцінювання показників соціально-економічного розвитку".
Основні теоретичні напрями конференції:
1. Статистична оцінка взаємозв’язку чинників та результативних показників соціально-економічного розвитку.
2. Статистичне прогнозування та моделювання соціально-економічного розвитку в контексті глобалізації світової економіки.
3. Порівняльна характеристика застосування методів кореляційного і регресійного аналізу та статистичних рівнянь залежностей для вивчення взаємозв’язку соціально-економічних явищ.
4. Статистичні способи обґрунтування програм регіонального розвитку.
5. Застосування методу комплексних статистичних коефіцієнтів для оцінки впливу чинників на ступінь забезпечення сталого соціально-економічного розвитку.
6. Індексний аналіз закономірностей соціально-економічного розвитку.
Головна мета ХІV Всеукраїнської науково-практичної конференції "Статистична оцінка соціально-економічного розвитку" – зробити доступною для вчених, громадськості, студентства та практичних працівників інформацію про статистичне забезпечення обґрунтування й прийняття організаторських і управлінських рішень у сфері соціально-економічного розвитку, вдосконалення статистичної науки, зв’язку теорії та практики, гармонізації національних стандартів статистики з міжнародними, обговорення практичних проблем.
У конференції взяли участь працівники органів місцевого самоврядування, наукових установ, вищих навчальних закладів, державних підприємств, установ та організацій, загалом 38 учасників з усіх регіонів України, у числі яких 5 докторів і 23 кандидати наук.
Така увага до нашої Всеукраїнської конференції невипадкова. Адже, не буде перебільшенням твердження, що збільшення рівня статистичної грамотності громадян, підвищення якісної сторони статистичного аналізу соціально-економічних процесів України сприяє якісним змінам процесу прийняття управлінських рішень. Відтак питання застосування у навчальному процесі та практичній роботі прикладних аспектів статистичної методології набуває нині додаткової актуальності.